Eğitim Alanındaki Sorunlar Artıyor.

Ülkemizde her alanda olduğu gibi eğitim alanında da sorunlar bitmek bilmiyor aksine hızla artarak devam ediyor. Bu yazımızda Eğitim-Sen'in konuyla ilgili yazısına göz atalım. Eğitim sisteminin, eğitimcilerin ve bilim adamlarının yıllardır biriken sorunları her yıl katlanarak artıyor.Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) eğitimdeki sorunlara kalıcı çözümler üretmek yerine yeni sorunlar yaratan uygulamaları sürekli olarak eğitimcileri, öğrencileri ve velileri mağdur etmektedir.

Eğitimde Ticarileştirme ve Dindarlaştırma

Siyasal iktidar, eğitim sistemini kendi siyasal-ideolojik hedefleri doğrultusunda şekillendirmeye hız kesmeden devam ediyor. Eğitimin ticarileştirilmesi ve özelleştirilmesi denilince akla gelen, devlete ait eğitim kurumlarında;

  • Çeşitli isimler altında para toplanması,
  • Özel eğitim kurumlarının kamu kaynaklarıyla desteklenmesi,
  • Eğitim-piyasa ilişkisine göre eğitim politikalarının belirlenmesi

Bu tür farklı uygulamalar ve kamunun geçmiş eğitim ve öğretim kurumlarından yaptığı eğitim harcamalarındaki önemli artış her yıl artarak devam etmiştir. Geçtiğimiz yıllarda devlet okullarının sayısı önemli ölçüde azalırken, kamu kaynaklarından her fırsatta desteklenen, çeşitli muafiyet ve istisnalarla açılması teşvik edilen özel ilk ve orta dereceli okulların sayısındaki artış devam etmektedir. arttırmak. Devlet eğitim kurumlarının 4+4+4 nedeniyle yıkıma uğraması, velilerin çocuklarını özel okullara yönlendirmelerinde belirleyici olmuştur.

4+4+4'ten sonra özel okulların toplam okullar içindeki oranının 3 kat artması bu açıdan dikkat çekici. 4+4+4 ile artan zorunlu-seçmeli din dersleri, sınıfların kalabalık olması, öğretmen eksikliği, fiziki koşullar gibi birçok neden birçok veliyi özel okullara yönlendirmiş, bu da ister istemez devlet okullarında eğitimin zayıflamasına neden olmuştur.

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski